Author Archives: Горчинська Валентина

Зустріч із майбутнім: бібліотекар очима технологій. Як ШІ бачить нас — а ми себе?

Днями я долучилася до вебсемінару «EDU-AI: Методика використання ШІ для викладачів комунікативного циклу», організованого Академією української преси спільно з Фондом Фрідріха Науманна за Свободу. Це спонукало мене дізнатися як ШІ… Читати далі »

Світ на дотик, слово в голос: інклюзивні бібліотечні ініціативи 2024–2025 років

У сучасних бібліотеках немає місця виключенню. Цей меседж лежить в основі польського проєкту «Włącz emocje» («Включай емоції»), реалізованого у 2024 році Міською бібліотекою в Лодзі. Проєкт є прикладом комплексного підходу… Читати далі »

Бібліотека як лабораторія майбутнього: нові функції, інструменти та суспільні ролі в епоху трансформацій

У сучасному світі бібліотеки зазнають значних трансформацій, перетворюючись із традиційних книгозбірень на динамічні центри інновацій та співпраці. Концепція «Бібліотека як лабораторія майбутнього» (Library Futures Lab) відображає цю еволюцію, підкреслюючи роль… Читати далі »

Адвокація бібліотек: залучення, співпраця, розвиток

Адвокація у сфері публічних бібліотек набуває особливого значення в сучасній Україні, яка переживає випробування, спричинені російською агресією. Бібліотеки не лише виконують свою традиційну функцію як осередки знань і культури, а… Читати далі »

Краудсорсинг у бібліотеках: як громада допомагає зберігати історію та знання

Сучасні публічні бібліотеки трансформуються відповідно до змін у суспільстві, технологічного розвитку та потреб громади. Основні тренди в їх діяльності включають, зокрема, діджиталізацію та впровадження інновацій: електронні бібліотеки: чат-боти та AI-сервіси;… Читати далі »

Екоосвіта в бібліотеках: крок до чистішого завтра

Сучасні публічні бібліотеки вже давно стали не лише центрами доступу до інформації, а й важливими соціальними інститутами, що активно реагують на глобальні виклики. В умовах повномасштабного вторгнення рф в Україну… Читати далі »

Фінський досвід інклюзивної бібліотеки: як допомогти дітям полюбити читання

У сучасному світі, де інформація постійно оновлюється, навичка читання є невід’ємною складовою успішного розвитку особистості. Проте дедалі більше дітей стикаються з труднощами у засвоєнні читання, що створює нерівні можливості для… Читати далі »

Роль бібліотек у формуванні медіаграмотного суспільства (ч. 3)

Формування навичок критичного мислення (використання ігрових методик для навчання дітей та молоді основам критичного сприйняття інформації; впровадження інтерактивних заходів, що допомагають зрозуміти механізми маніпуляції інформацією). Львівська обласна бібліотека для дітей реалізує… Читати далі »

Роль бібліотек у формуванні медіаграмотного суспільства (ч. 2)

Співпраця з міжнародними організаціями – участь у проєктах за підтримки ЮНЕСКО, ЄС та Ради Європи для впровадження освітніх програм із медіаграмотності. Серед них,  Міжнародна конференція з медіаграмотності та саморегулювання медіа… Читати далі »

Роль бібліотек у формуванні медіаграмотного суспільства (ч. 1)

В умовах інформаційної війни та активного поширення дезінформації бібліотеки відіграють важливу роль у формуванні медіаграмотності громадян та забезпеченні інформаційної безпеки. Публічні бібліотеки України стали важливими осередками медіаосвіти, де користувачі можуть… Читати далі »