Author Archives: Горчинська Валентина

Де чекають і розуміють: бібліотеки — для тих, хто повертається з війни (ч. 3)

Організація дозвілля ветеранів Сучасні українські бібліотеки дедалі частіше стають важливим простором для організації змістовного та безпечного дозвілля ветеранів. Читальні клуби, тематичні кіноперегляди, спільні обговорення книг та фільмів, настільні ігри дозволяють… Читати далі »

Де чекають і розуміють: бібліотеки — для тих, хто повертається з війни (ч. 2)

Соціальна реабілітація та реінтеграція у суспільство. Бібліотеки проводять заходи, що сприяють поверненню ветеранів до активного громадського життя: зустрічі з місцевою громадою, публічні обговорення, просвітницькі лекції та партнерські проєкти з громадськими… Читати далі »

Де чекають і розуміють: бібліотеки — для тих, хто повертається з війни (ч.1)

Сотні тисяч українських військових, які пройшли через пекло війни, поступово повертаються до мирного життя. Їм необхідна не лише фізична реабілітація, а й психологічна підтримка, можливості для соціальної адаптації, професійної реалізації… Читати далі »

Мережева взаємодія як інструмент виживання: партнерські моделі для українських бібліотек (ч. 2)

Кооперація з місцевими громадами та бізнесом: синергія на місцях У нових умовах бібліотеки все частіше виступають як ініціатори локальних партнерств. Саме тісна взаємодія з громадами та місцевим бізнесом дозволяє їм… Читати далі »

Мережева взаємодія як інструмент виживання: партнерські моделі для українських бібліотек (ч. 1)

У новій реальності, зумовленій повномасштабною війною, українські публічні бібліотеки опинилися перед безпрецедентними викликами. Руйнування інфраструктури, вимушене, переселенням, зменшення працівників, скорочення фінансування, потреба в адаптації до нових потреб та запитів суспільства… Читати далі »

Гра як стратегія: Як гейміфікація змінює сучасні бібліотеки (ч. 2)

Використання QR-квестів, коли відвідувачі знаходять підказки за допомогою смартфона, скануючи коди, розміщені у відділах бібліотеки. Центральна бібліотека ім.М.Л. Кропивницького м.Миколаїв проводить заходи у межах ініціативи «Світ без меж» – лабораторія… Читати далі »

Гра як стратегія: Як гейміфікація змінює сучасні бібліотеки (ч.1)

У сучасному світі бібліотеки перетворюються з традиційних сховищ знань на інтерактивні простори, що активно використовують гейміфікацію для залучення молоді. Гейміфікація, тобто застосування ігрових елементів у неігрових контекстах, стає потужним інструментом… Читати далі »

Зустріч із майбутнім: бібліотекар очима технологій. Як ШІ бачить нас — а ми себе?

Днями я долучилася до вебсемінару «EDU-AI: Методика використання ШІ для викладачів комунікативного циклу», організованого Академією української преси спільно з Фондом Фрідріха Науманна за Свободу. Це спонукало мене дізнатися як ШІ… Читати далі »

Світ на дотик, слово в голос: інклюзивні бібліотечні ініціативи 2024–2025 років

У сучасних бібліотеках немає місця виключенню. Цей меседж лежить в основі польського проєкту «Włącz emocje» («Включай емоції»), реалізованого у 2024 році Міською бібліотекою в Лодзі. Проєкт є прикладом комплексного підходу… Читати далі »

Бібліотека як лабораторія майбутнього: нові функції, інструменти та суспільні ролі в епоху трансформацій

У сучасному світі бібліотеки зазнають значних трансформацій, перетворюючись із традиційних книгозбірень на динамічні центри інновацій та співпраці. Концепція «Бібліотека як лабораторія майбутнього» (Library Futures Lab) відображає цю еволюцію, підкреслюючи роль… Читати далі »