Серія 10-хвилинних вправ «Цифровий бібліотекар» від IFLA

Сьогодні поділюся з вами особистим проживанням та професійним натхненням для написання даного посту. Під час Стратегічній сесії щодо організації та функціонування хабів цифрової освіти в бібліотеках України організатори запропонували сформувати відповідний розділ на блозі «Публічна бібліотека територіальної громади». Так виникла ідея писати короткі повідомлення про цифрове життя бібліотек. Кілометри тексту дочитують одиниці. Ось чому за основу я взяла принцип «Стисло про головне».
І не дивно, що шукаючи інформацію з іншого питанням, знайшла потрібне для написання цього посту.
Перший анонс ініціативи з’явився на блозі «Бібліотечна політика та адвокація» Міжнародної федерації бібліотечних асоціацій та установ (ІФЛА) 10 лютого 2021 року. Мова йде про серію порад, об’єднаних гаслом «10-хвилин цифровий бібліотекар».
Ідея інформаційної кампанії полягає у тому, щоб сформулювати поради як стати ефективним цифровим бібліотекарем через цифрові технології для підвищення обізнаність користувачів про бібліотечні послуги.
Вам цікаво? Тоді, якщо хочете зануритися в текстову описову частину окремо взятою поради, вас очікує подорож на блоґ (користуйтеся для пошуку хештегом #10MinuteDigitalLibrarian). Якщо хочете насолодитися візуальним представленням інфографіки, прямуйте до сховища сайту IFLA.

Що пропонують експерти світової бібліотечної спільноти? Поради цифровому бібліотекарю наступні:

  • актуалізуйте присутність бібліотеки у Wikipedia. Переконайтеся, що бібліотека присутня на сайтах, якими користуються ваші відвідувічі. Вікіпедія є чудовим прикладом, адже пошукові системи часто її використовують щоб надати відповідь;
  • переконайтеся, що бібліотеку можна знайти за допомогою картографічних платформ. Люди, які користуються цими картами, зможуть швидше знайти бібліотеку, отримати відповідну інформацію та перейти за посиланням на бібліотечний сайт;
  • покращить присутність бібліотеки у пошукових системах. Зробити це можна за допомогою пошукової оптимізації (SEO);
  • розробіть план для соціальних мереж присутності бібліотеки;
  • використовуйте аналітику соціальних мереж, щоб краще розуміти свою аудиторію;
  • перевірте власну цифрову гігієну;
  • допоможіть користувачам захистити себе у цифровому просторі;
  • перевірте свою кібербезпеку;
  • подумайте як поважати конфіденційність;
  • досліджуйте ресурси з цифрової грамотності;
  • відкрийте для себе інструменти спільної роботи для розробки документів. Google далеко не єдиний гравець на ринку.Тримаймо руку на пульсі міжнародної бібліотечно-цифрової комунікації!
    З вами була я, #Marиsя_версія_2.0

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Optionally add an image (JPEG only)