Нові профілі спеціалістів у бібліотечному секторі Європи

Вітаю всіх проектувальників особистої освітньої траєкторії під гаслом «Навчання впродовж життя»! Днями отримала на електронну пошту лист-запрошення взяти участь у конференції з освіти, що нагадало мені про відтермінований пост про проєкт BIBLIO, який покликаний сприяти цифровим навичкам і компетенціям бібліотекарів Європи.

Чому відтермінований? Бо кожній історії свій час! Отже, пропоную зануритись у деталі ініціативи Європейського Союзу.

ПРО ПРОЄКТ:
#DigitalBiblio не лише платформа електронного навчання, але й цифрова екосистема для оцінки навичок, пропозицій з навчання, підтвердження та визнання.
Цілі проекту:
– визначити наявні та нові навички, необхідні фахівцям бібліотечної галузі;
– визначити профілі нових робочих місць в бібліотечному секторі;
– підтримати розвиток висококваліфікованої та мобільної робочої сили в секторі шляхом подолання розриву між формальною освітою та ринком праці;
– розробити програму професійної освіти та навчання, що може бути адаптована до потреб кожної країни.
Очікувані результати:
– підготовлені звіти про брак кваліфікації у бібліотечному секторі та про профілі необхідних посад;
– розроблена методика навчання та навчальний інструментарій;
– розроблений модульний навчальний план;
– MOOC (Massive Open Online Course) та змішаний навчальний курс;
– створення онлайн-інструментів;
– підготовка та розповсюдження інформаційних матеріалів.
Пілотний проєкт реалізовується у країнах: Болгарія, Греція, Італія, Латвія.

Отже однією з країн-партнерів є Латвія, де проект з листопада 2019 по жовтень 2022 років здійснюється за підтримки Центру культурних інформаційних систем (KISC) та SIA DMG.
Доречи, 21 січня на онлайн-семінар було запрошено 60 фахівців, у переважній більшості тих, хто брав участь та успішно пройшов MOOC (Massive Open Online Course) проекту BIBLIO.
Учасники ознайомились із:
– специфікою курсу запропонованих спеціалізацій та умовами участі;
– змістом курсу для двох профілів — спеціаліста із залучення громадськості та комунікацій (CECO) та спеціаліста із цифрової трансформації (DIGY);
– підбором наставників для впровадження робочого навчання;
– пропозиціями з реалізації проєктних ідей у ​​співпраці з наставником.
Курс спеціалізації проведуть у період з лютого по жовтень поточного року за змішаною системою навчання, а це: 20 годин очних семінарів, 160 годин онлайн-уроків та самостійного навчання, 40 годин проєктного навчання, 20 годин оцінювання результатів.

Про те, яку технічну допомогу та підтримку впровадження нових цифрових процесів надаватимуть спеціалісти цифрової трансформації колективу бібліотеки, читайте у дописі у понеділок.

P.S. Доречи, я вже зареєструвалася на ХІІ Міжнародну конференцію «Сучасна бібліотечно-інформаційна безперервна освіта: що, як, для кого?» (УБА), яка відбудеться онлайн 1–4 березня поточного року. Спонукало до участі майбутнє цікавезне обговорення контенту майбутніх освітніх програм, зокрема «Бібліотеки — хаби цифрової освіти».

Долучайтеся до вмотивованих представників бібліотечної спільноти, станьте змінотворцямі!
З вами була я, #Marиsя_версія_2.0

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Optionally add an image (JPEG only)