Як справи, невгамовні дослідники digital_реальності?
Крижаний зацифрований «пил», якій пролітає повз «ілюмінатори нашого корабля», навіює бажання заварити запашного чаю або горнятко кави, влаштуватися зручно у кріслі та нагадати про себе друзям. Що вас рятує від самотності? Можливо розмова з близькими по телефону? А якщо «таємний Санта» подарував батькам елегантного віку смартфон, а часу на навчання обмаль? До кого звернутись по допомогу?
Пошукайте на сайті Дія.Цифрова освіта Хаб цифрової освіти, що знаходиться поруч. Завітавши до бібліотеки, Ви будете приємно здивовані наскільки компетентно та привітно вам допоможуть експерти-бібліотекарі розібратися з основними функціями смартфона, навчать робити гарні фото та знімати відео, ділитися повідомленнями у соціальних мережах, спілкуватися у Вайбері та інших месенджерах, оплачувати комунальні платежі, не виходячи з дому, шукати різноманітну інформацію та багато чого іншого.
Пригадую, як у 2018 року, готуючись до участі в ІХ Львівському міжнародному бібліотечному форумі з виступом «Бібліотека — дім успішних починань та соціальної взаємодії», пропонувала учасникам студії «Адвокація: бібліотека і місцеве самоврядування» вивчити досвід надання соціально орієнтованих послуг публічної бібліотеки Уетерфорда штату Техас (США). Мова йшла про опанування людьми елегантного віку мобільних застосунків у смартфоні та позиціонування бібліотеки, як громадського центру для самостійних, активних літніх людей.
Наразі у час пандемічних обмежень, турбуючись про безпеку відвідувачів, бібліотеки проводять індивідуальні зустрічі, переважно на платформі Zoom. Користувачі бібліотек можуть отримати поради та консультації, якщо потрібна допомога з електронною поштою, мобільним телефоном, сховищем фотографій, завантаженням електронних чи аудіокниг, Facebook, Twitter тощо.
Ось, що можуть запропонувати сьогодні українські бібліотеки (перелік не обмежується цими пропозиціями):
-
- методичні рекомендації до проведення тренінгів «Планшет. Смартфон. Включили… Що далі?» (Харківська обл.);
- досвід запровадження послуги «Смартфон» (Рівненська обл., Волинська обл., Кіровоградська обл.);
- оголошення про участь у навчанні (Запорізька ОУНБ, Луганська ОУНБ, Рівненська ОУНБ та м. Вараш).
Хочемо нагадати, що бібліотеки можуть запросити охочих переглянути онлайн-курс з мобільної грамотності від Київстар, який допомагає стати зі смартфоном «на ти», знати про всі його можливості та опанувати базові онлайн-сервіси.
Спілкування — це процес обміну інформацією. Мобільні пристрої, такі як смартфони, iPad та інші планшетні комп’ютери, змінюють спосіб організації, отримання та поширення інформації. Свого часу це привнесло революційні зміни у повсякденне життя звичайних людей.
Саме тому, взявши курс на цифровізацію державних послуг, цифрову освіту, наша держава всіляко прагне створити умови для навчання громадян цифровим навичкам. Бібліотеки, в свою чергу, докладають зусиль до digital_партисипації кожного, хто прагне до змін якості життя.
Отже наша бібліотечна digital_подорож триває. А ви вже надіслали «космічною поштою» запрошення на віртуальні різдвяні вечорниці?