Для наповнення нашого Блогу ми постійно моніторимо віртуальні ресурси публічних бібліотек: сайти, блоги, сторінки у соціальних мережах. Бачимо циклічність актуалізації інформації і її тематичну спрямованість.
Віртуальна присутність бібліотеки у мережі характеризує її діяльність з різних сторін. Традиційно вже всі звикли до фотозвітів проведених заходів, до оголошень та анонсів бібліотек, про нові надходження на бібліотечні полиці тощо.
Бібліотека, яка не працює в «реалі», як правило, нецікава і у віртуальному просторі. Для того, аби чимось похвалитися його потрібно зробити насправді. Заради справедливості мусимо визнати, що є бібліотеки, які працюють настільки цікаво і багатоаспектно, що не встигають про це інформувати (але це одиниці).
З початком карантину пішли у «вимушений простій» багато віртуальних бібліотечних майданчиків.
До цього часу ми прагнули стати «третім місцем» для свого населення. Та епідеміологічна ситуація внесла свої корективи. Наскільки бібліотекам вдається залишатися центрами громади у поєднанні протилежностей, якщо до останнього часу члени громади бачили бібліотеку місцем неформальної спів-організованості?
Хочеться поділитися цікавим прикладом сільської бібліотеки, яка в умовах карантину є центром інформування місцевого населення, центром громадської активності та залишається бібліотечним закладом.
Пилявська сільська бібліотека (Тиврівський район, Вінницької обл.).
З 12 березня змінила графік обслуговування читачів і організувала дистанційну роботу бібліотеки. Тимчасово припинили проведення масових заходів, засідань творчої майстерні, перегляди кінофільмів .
Бібліотека долучилася до громадської ініціативи по пошиттю безкоштовних тканинних захисних масок. На території громади аптек немає, маршрутне сполучення з іншими населеними пунктами скасовано, придбати маску фактично ніде. Тканинами допомагають небайдужі односельці.
В цих умовах бібліотека намагається перевести роботу максимально в онлайн та телефонний режим [за даними ЕСМаР стаціонарний телефонний зв’язок у бібліотеці відсутній].
Проводяться роботи з фондом. Складаються акти для списання. Також проводиться аналіз за читацькими формулярами по виявленню боржників бібліотеки.
Активно ведеться санітарно-гігієнічна обробка дезінфікуючими засобами приміщення бібліотеки, книжкових стелажів, полиць тощо.
Всі книги, що повертаться читачами в цей період ізолюють на тижневий карантин.
Про те, що бібліотека є інформаційним центром громади свідчить її ФБ-сторінка/група Пилявська громада (сільська бібліотека). ФБ) Адміністратором сторінки є бібліотекар Оксана Шеванюк.
Інформація місцевого та регіонального рівнів постійно оновлюється. Матеріали які поширюються у групі із офіційних джерел. Тобто цей ресурс є джерелом об’єктивної інформації для місцевої громади. Про його популярність свідчать факти – при населенні близько 800 осіб, підписниками групи є більше 300 осіб.
Важливо, що сторінка у ФБ постійно оновлюється актуальними матеріалами. Це робить бібліотеку учасником життя громади, доводить її важливість і підкреслює професіоналізм бібліотекаря. Бібліотекар виходить за рамки вузької (бібліотечної) спеціалізації. Бібліотека є повноцінним партнером громади. Робота бібліотеки стала гнучкою і в цьому її цінність у конкретній громаді.
Матеріал підготував гол. бібліотекар НМВ – Кравченко С.М.