Як стати хорошим оповідачем? Доречне питання хоча б тому, що подавати інформацію максимально стисло, емоційно та структуровано непросто, але можливо. Ми, бібліотекарі, сьогодні є дописувачами статей на професійні сайти, повідомлень на блоги, ведемо особисті сторінки та групи у facebook. А ще готуємо прес-релізи, прес-анонси та багато інших інформаційних матеріалів. Чи завжди у вас спрацьовує магія перевтілення думок у слова?
У листопаді 2016 році мені випала честь бути учасником офіційного закриття проекту Культурно-освітньої академії, яка завдяки фінансовій підтримці Федерального міністерства закордонних справ Німеччини стала серцевиною проектної роботи Goethe-Institut в Україні у 2014-2016 роках. Тоді на зустрічі Дана Павличко на прикладі свого видавництва «Основи» розкрила значення роботи з громадськістю для здійснення культурних проектів. Та найголовніший лайфак, який я запам’ятала від директорки українського видавництва наступний – «Ви написали текст, прочитайте. Вам сподобалось те, що ви написали? Якщо «ні», пишіть до тих пір, поки вам самим не стане цікавим як-то воно буде далі».
Формалізми, складні закручені речення, а тим більше абревіатури, що зрозумілі лише фахівцям та є недоречними для повідомлень на загал, навряд чи покращать сприйняття читачами ключових повідомлень.
Якщо вам потрібна допомога у написанні ефективних текстів для комунікації, тоді скористайтесь практичним курсом «Як писати просто», що підготовлений Юлією Колесник, тренеркою Проекту ЄС для розвитку громадянського суспільства в Україні.
Курс складається із семи частин:
- Знаходимо свою цільову аудиторію.
- Працюємо з темою та планом.
- Виходимо з кабінетів.
- Чим ширше аудиторія, тим простіший текст.
- Кабінетне бінго — простий спосіб перевірити, чи зрозумілий ваш текст.
- Чек-ліст створення якісного комунікаційного тексту.
- Словник термінів і замін.
Перевірити себе можна за допомогою відповідей на питання тесту.
Хочете дізнатися, яким чином можна вплинути на аудиторію та як правильно презентувати власні ідеї? Читайте «Короткий порадник для менеджера з комунікацій» на сайті Na chasi.
А ще пам’ятайте, що до базових потреб людини на думку Сергія Гаврилова відносяться наступні дефініції: «Життя», «Комфорт, Благополуччя», «Почуття», «Справедливість».
Сергій Гаврилов − автор, сценарист, креативний продюсер, викладач сценічної майстерності та сторілелінгу в LITOSVITA, сертифікований психолог, режисер і художник-постановник рекламних роликів, телепрограм і крос-медійних проектів, «script doctor».
Пишіть про бібліотеку, її цінності, проектні ініціативи та багатогранність заходів не нудними текстами. Пишіть так, наче кожного разу поринаєте у пізнання та відкриття дивовижного всесвіту Бібліотеки. Запросіть до подорожі своїх відвідувачів та тих, хто ще й не здогадується яке у бібліотеках вирує життя.