Вирішити глобальні проблеми – неможливе завдання. Тому обирати потрібно дрібніші цілі, яких можна досягти. Робити щасливими інших − ось найпевніший спосіб стати щасливими на цьому світі. Піклуватися про щастя дітей – почесна місія, яку обрав для себе колектив львівської центральної міської бібліотекі імені Лесі Українки. Книгозбірні, щоб бути актуальними й потрібними сучасній громаді, стають центрами реалізації соціальних ініціатив.
Хочемо вам розповісти про реалізацію Проекту соціальної дії «Майстерня Щастя», що започатковано в бібліотеці.
Майстерня або тренінг (рідше семінар) у неформальній освіті – це унікальний освітній простір, у якому відбувається структурна і цілеспрямована взаємодія учасників з метою набуття нових знань, розвитку соціальних та особистісних компетенцій, формування або переосмислення власної позиції з певного питання. Майстерня як структура забезпечує взаємозв’язок елементів й утворює з деталей комплексний освітній процес.
Ідея. Натхнення. Рішення: Посібник для тренерів неформальної освіти ІІ / Авт. кол.: Н. Трамбовецька [та ін.]. – Вид. 2-ге, переробл. і доповн. − Київ: Інша освіта, 2015. −103 с.
Поштовхом для написання та реалізації ініціативи став Пітчінг проектів Активних громадян м. Львова. Зусилля бібліотекарів були гідно оцінені, та надано грантове фінансування на чотири місяці в розмірі 15 000 грн.
На що спрямували свої зусилля куратори проекту? В першу чергу на популяризацію культури читання (літні читання, читання з авторами дитячої та підліткової літератури, презентації актуальних книжкових новинок тощо), спілкування між однолітками. Постала потреба в облаштуванні творчого, освітнього простору для інтерактивного дозвілля юнацтва, проведення майстер-класів, воркшопів, лекцій, концертів.
Основна ідея − кожна дитина має право на розвиток та якісне безкоштовне дозвілля. За рік дії проекту було проведено близько 50 тематичних майстер-класів. Учасниками різноманітних івентів стали 800 осіб. І відвідувачі вже знають, що навіть без оголошення треба йти до бібліотеки, адже третій день тижня для них тепер має назву «Щаслива Середа».
Проект цікавий не лише наймолодшим, але й усім членам родини, тому досить часто батьки приходять зі своїми дітками на майстер-класи і стають їх глядачами і учасниками.
«Майстерня Щастя» має власний логотип та сторінку у Facebook з інформацією про події, фото- та відеоматеріалами. Це дає можливість залучати до проекту ще більше нових учасників. https://www.facebook.com/Workshopandhappiness/
Відчуйте настрій «Щасливої Середи»
Проект соціальної дії "Майстерня Щастя" в Бібліотека На Мулярській💛Sofiya Lozynska
Опубліковано Nastya Vvedenska Середа, 4 липня 2018 р.
Майстер-клас «Креативний щоденник»
Обери те, що приноситиме не тільки користь навколишньому середовищу/людям/світу, а й задоволення тобі. Якщо горітимеш справою, то завжди будеш розповідати про неї натхненно та через це підкориш найвибагливішого слухача. Про що ділилася кураторка проекту Анастасія Введенська під час «Ранкової панорами» на Львівському радіо (Lvivske Radio), докладніше на сторінці Facebook (ефір від 31.05.2018).
Нещодавно на цьогорічному Дитячому форумі у Львові у стінах бібліотеки відбулися лекції з питань гендерної рівності та благодійні концерти за участі гуртів Melancholy drive, Melting road, Пташник, Тері Фао з метою зборів коштів на підтримку проекту.
Проект підтримують: ГО «Форум видавців», БФ «Бібліотеки для людей», «Феміністична майстерня», музей DC «Таємна Аптека».
Вітається співучасть у проекті. Якщо маєте бажання надіслати книжки, фарби або канцтоварами, то зробить це на 53-тє відділення Нової пошти у м. Львові (Білута Наталя Олегівна, 0633684190).
А зараз трохи мотиваційного для бібліотек міських об’єднаних територіальних громад. Чи реально створити бібліотечним працівникам власний проект соціальної дії?
«Так!» − вважає Любов Цяпало, директор централізованої бібліотечної системи для дорослих м. Львова. «Запорука успіху − цікава ідея та ефективне її втілення за допомогою використання усього можливого інструментарію: результативного менеджменту, креативної команди, надійних партнерів, потужної промоційної кампанії, підтримки громади, відповідальних волонтерів тощо».
Розпочинаючи проект, дайте відповіді на наступні питання:
Хто може вплинути на даний проект?
Хто визначає його успіх, і які його очікування?
Які обмеження для проекту?
Як сформувати загальне розуміння результатів проекту?
Яким чином даний проект вплине на розвиток громади/організації?,
Яким чином вплив проекту буде продовжуватись після його завершення?
Пропонуємо скористатись порадами Вікторії Свідерської «Я хочу створити соціальний проект. З чого почати?»
«Обмеження – це одна з речей, що стимулюють уяву та творчість. Чи можна зробити так, щоб обмеження стали для вас джерелом натхнення й дозволили по-новому підійти до роботи? Для творчого прориву треба – для початку – почати, незважаючи на дрібні помилки й негаразди, які трапляються на шляху. Важко стати найкращим одразу, тому треба приготуватися до постійного й швидкого вдосконалення. Перший крок до творчості – це найчастіше відмова від ролі пасивного спостерігача і перехід від думок до дії. Трохи впевненості у власних творчих силах – і іскру позитивних змін у світі запалено», − стверджують від імені лідерів інноваційного мислення Девід Келлі, засновника IDEO та Stanford d.school, і Том Келлі, автора бестселера «Мистецтво інновації».
Висловлюємо вдячність Цяпало Любові Вікторівні, Білуті Наталі Олегівні за надану можливість представити матеріал. Respect Анастасії Введенський за імідж драйвового Бібліотекаря.
У майбутньому поговоримо про інші проектні ініціативи у бібліотеках…