Долучаємось до обговорення !

Міністерство культури та інформаційної політики України пропонує до громадського обговорення проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо унормування конкурсної процедури призначення керівників комунальних закладів культури та формування базової мережі закладів культури»

Проєкт акта розроблено з метою врегулювання конкурсної процедури призначення керівників комунальних закладів культури у малих населених пунктах, уникнення колізій щодо формування базової мережі закладів культури та ведення переліку закладів, що належать до такої мережі, а також унормування процедури обліку й ведення статистичної звітності театрами.

Зауваження і пропозиції до проєкту акта приймаються від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань до 10 лютого 2022 року включно в письмовому та/або електронному вигляді на адресу Міністерства культури та інформаційної політики України: м. Київ, вул. І. Франка, 19 або на електронну пошту dgspei.mcu@gmail.com.

Відповідальна особа за проведення консультацій стосовно проєкту акта – Кулініч Марина Тарасівна – керівник експертної групи з координації взаємодії з регіонами Директорату стратегічного планування та європейської інтеграції, тел. (044) 235-22-33, електронна пошта dgspei.mcu@gmail.com.

Результати консультацій з громадськістю будуть розміщені на офіційному вебсайті МКІП.

      P.S. Шановні колеги, впевнена, що в тій чи іншій мірі більшість з вас зіткнилась з низкою проблем під час процедури конкурсного добору керівника державного чи комунального закладу культури.  Можливо у багатьох накопичилось чимало зауважень і пропозицій і вони  будуть надіслані до керівника експертної групи з координації взаємодії з регіонами Директорату стратегічного планування та європейської інтеграції.

Зі свого боку хочу наголосити про важливість внесення змін до  п.5 і п. 8

 Статті 213. Склад, порядок формування і повноваження конкурсної комісії Закону України «Про культуру». Що я маю на увазі ?  Між ними закладено суперечність. Судіть самі:

У п.5 зазначено: Кандидатури до складу конкурсної комісії від трудового колективу обираються на загальних зборах трудового колективу.

А у п. 8 маємо протилежне: Членом конкурсної комісії не може бути особа, яка є членом трудового колективу закладу культури, на посаду керівника якого проводиться конкурс.

Тобто, зазначені пункти вступають в протиріччя один з одним і членам колективу (особливо ЦБС, ПБ з філіями) важко  визначитись із кандидатурами до складу конкурсної комісії.  Особливо чутлива ситуація для бібліотек в сільських і селищних громадах.

Зазначу, що методисти НБУ ім. Ярослава Мудрого протягом років отримували безліч запитів щодо й унеможливлення включення провідних фахівців  ОУНБ до складу  конкурсної комісії в міських, селищних, сільських громадах.

Сьогодні  ми отримали можливість вплинути і виправити ситуацію.

Прошу колег бути активними у пропозиціях, не залишатись осторонь, бути критичними, адже це наша спільна справа – для нас і нашого майбутнього!

 

КОМЕНТАРІ:

  1. Софія

    Підкажіть, будь ласка, особливості створення публічної бібліотеки, яка не буде юридичною особою(комунальним закладом), а буде структурним підрозділом Відділу культури ТГ. Діє на підставі положення, розпорядником коштів є відділ культури….
    1. бібліотеки філії повинні мати положення?
    2.Як створити бібліотечний пункт на базі сільської бібліотеки? Чи потрібне йому положення?
    3.Директор\завідувач ПБ може працювати на 0,5 і призначається за конкурсом?
    4. завідувачі колишніх сільських бібліотек з переходом у бібліотеки-філії переходять на посади “бібліотекар”?
    Дякую.

    Reply
    1. Лагута Людмила Post author

      Відповідь.
      1. Законодавством не передбачено наявність при відділах культури таких структурних підрозділів, як публічна бібліотека, будинок культури тощо. Бібліотека може не мати статусу юридичної особи та перебувати у складі підприємства, установи або організації (див. ст. 12 ЗУ «Про бібліотеки і бібліотечну справу»). Відділ культури є виконавчим органом місцевої ради, а не організацією або установою.
      2. Так, Положення про бібліотечний пункт необхідне. Рекомендуємо скористатись методичним посібником, розробленим науково-методичним відділом НБУ ім. Ярослава Мудрого – «Організація нестаціонарного бібліотечного обслуговування населення: історія та сучасність» /Режим доступу: https://profy.nlu.org.ua/file/400-nestatsionarne-obslug.pdf . У посібнику висвітлено не лише організацію нестаціонарного обслуговування, але й наведено зразок ПОЛОЖЕННЯ про бібліотечний пункт бібліотеки.
      3. Директор бібліотеки апріорі не може працювати на 0,5 ст., адже обсяг завдань і обов’язків, які на нього покладаються (див. “Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 Культура та мистецтво”( затверджений наказом Міністерства культури і мистецтв України 14.04.2000 р. N 168 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0168280-00#Text ) при навантаженні на неповну ставку виконати неможливо.
      Відповідно до ЗУ «Про культуру» керівники державних та комунальних закладів культури призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту строком на п’ять років за результатами конкурсу. Якщо мова йде про керівника філії ПБ – конкурс не проводиться, якщо територіальна громада з населенням до 5 тисяч жителів – конкурс на посаду керівника бібліотеки не проводиться.
      4. Бажано на чолі філій залишити посади саме завідувачів філіями. Якщо у філіях залишаються саме бібліотекарі, то відповідно до рівня освіти, стажу роботи необхідно визначити їх кваліфікаційні вимоги (див. вищезазначений “Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 81 Культура та мистецтво»). І це будуть бібліотекарі ІІ, І категорій, провідні бібліотекарі.
      Звертаємо увагу, що у разі призначення на посади у філіях саме бібліотекарів на директора Публічної бібліотеки збільшується навантаження, адже посадові обов’язки бібліотекарів обмежені.
      P.S. Звертаємо Вашу увагу, що НМВ НБУ ім. Ярослава Мудрого має можливість провести Онлайн консультації в Zoom для керівника відділу культури та керівників бібліотек Вашої громади. Якщо виникне потреба просимо повідомити про це на нашу ел. скриньку: method@nplu.org .
      З повагою НМВ
      НБУ ім. Ярослава Мудрого

      Reply
  2. Катерина

    Доброго дня, скажіть, будь-ласка, яка процедура реорганізації сільської бібліотеки в бібліотечний пункт ПБ?(Публічна бібліотека ще не створена)
    Чи є зразок подання до Міністерства? Скільки займає часу розгляд цього питання в Міністерстві?
    Так як пункт повинен бути прив’язаним до якоїсь бібліотеки чи може це бути саме Публічна бібліотека, як це правильно організувати?

    Reply
    1. Лагута Людмила Post author

      Відповідь. 1. Якщо територіальна громада ухвалює рішення про необхідність ліквідації чи реорганізації бібліотеки – вона має обов’язково звернутися до МКІП. Міністерство може винести рішення щодо погодження ліквідації чи реорганізації закладу культури за зверненням територіальної громади і на основі обґрунтованих підстав. Типового зразку для подання до МКІП не існує, але обов’язковим є надання вичерпної інформації про:
      – причини необхідності і доцільності реорганізації або ліквідації закладу культури;
      -дотримання вимог, визначених Нормативами забезпечення населення клубними закладами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 листопада 1998 р. № 1775, Державного стандарту надання безоплатних послуг клубними та бібліотечними закладами державної та комунальної форм власності, затвердженого наказом Міністерства культури України від 15 жовтня 2013 р. № 983, та Державних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 р. № 72;
      – кількість штатних одиниць, які зберігаються та/або скорочуються;
      – передачу майна, в тому числі бібліотечних фондів та за рахунок якого закладу буде забезпечено подальше функціонування (у Вашому випадку – бібліотечний пункт);
      – відстань від центру населеного пункту, в якому ліквідовується заклад культури, до закладу культури на базі якого буть обслуговуватися жителі насаленого пункту, в якому ліквідовується заклад культури;
      – рішення засновника про реорганізацію або ліквідацію закладу (копія відповідного рішення);
      – контакти відповідальної особи, з якою МКІП може зв’язатись для уточнення деталей та прийняття виваженого рішення.
      2. Нам невідомо скільки часу тримає погодження від МКІП. На офіційному сайті МКІП є контактна інформація, якою, на нашу думку, можна скористатись /Режим доступу: https://mkip.gov.ua/content/kontakti.html .
      3. Бібліотечний пункт повинен бути структурним підрозділом певної бібліотеки (головної Публічної або певної філії). Рекомендуємо Вам використати методичний посібник, розроблений науково-методичним відділом НБУ ім. Ярослава Мудрого – «Організація нестаціонарного бібліотечного обслуговування населення: історія та сучасність» /Режим доступу: https://profy.nlu.org.ua/file/400-nestatsionarne-obslug.pdf . У посібнику висвітлено не лише організацію нестаціонарного обслуговування, але й наведено зразок ПОЛОЖЕННЯ про бібліотечний пункт бібліотеки.
      З повагою
      НМВ НБУ ім. Ярослава Мудрого

      Reply

Залишити відповідь до Софія Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Optionally add an image (JPEG only)