Дослідження допомагають тримати в тонусі будь яку галузь

«У суспільстві споживачів ми всі є споживачами товарів, а товари – призначені для споживання; позаяк ми всі самі є товаром, то мусимо створювати попит на себе»

Зиґмунт Бауман

   Для того, щоб пояснити поведінку і наміри користувачів бібліотеки, її  друзів, партнерів або конкурентів, уже неможливо обійтися без певних  досліджень.
Достовірна, якісно зібрана і оброблена інформація надає можливість бібліотеці досягнути певних переваг, зменшити ризики і невизначеності, розглянути можливі напрямки розвитку і обрати найбільш перспективні та оптимальні з них.
Пропоную вашій увазі добірку досліджень  від американського центру  Pew Pesearch Centre, який, у томи числі, створює базу фактів, яка збагачує громадський діалог і підтримує прийняття обґрунтованих рішень в певних галузях.

Довідка: Pew Pesearch Centre – безпартійний центр фактів, який інформує громадськість про проблеми, погляди та тенденції, які формують світ. Цінує незалежність, об’єктивність, точність, строгість, скромність, прозорість та інноваційність. Базується у Вашингтоні, округ Колумбія.

У січні 2022 року Центр опублікував результати дослідження, яке стосувалось читацьких звичок у США.

Короткі факти:
♦ Протягом 2021 року читали книги — в будь-якому форматі — 75% американців. Це число включає людей, які прочитали книжку повністю або частково. Ця цифра майже не змінилася з 2011 року (саме з цього року Центр почав проводити дослідження звичок американців до читання книг).
♦ Американці читали в середньому приблизно 14 книг протягом останніх 12 місяців, а типовий (середній) американець прочитав п’ять книг за цей період.
♦ Друковані книжки все ще залишаються найпопулярнішим форматом: 65% респондентів дослідження зазначили, що читали друковану книжку протягом останнього року.
♦Близько 33% американців читають яку цифрові, так і друковані книги. Лише 9% американців читають книги в цифровому форматі і не читали жодної друкованої книги протягом останніх 12 місяців.
♦Дорослі, які мають вищу освіту, читають частіше, ніж ті, хто має неповну вищу або середню/неповну середню освіту.
♦ У таблиці нижче показано, як різні групи повідомили про свої звички читання під час опитування:

Читають книги в будь-якому форматі (%) Друковані

(%)

Електронні

(%)

Прослуховували аудіокниги

(%)

Чоловіки 73 62 29 22
Жінки 78 67 31 25
Від 18 до 29 років 83 68 42 30
Від 30 до 49 років 77 67 32 27
Від 50 до 64 років 72 62 28 22
Віком 65 + 68 61 18 12
Жителі міських громад 81 67 33 28
Жителі приміських (селищних ?) громад 74 65 28 23
Мешканці сільських громад 69 62 26 16
Громадяни з найменшими доходом (менше 30 тис. дол. за рік) 67 53 23 22

Детальніше тут

P.S. Отримано цікаві результати, адже найбільш читаючою категорією в США є молодь віком від 18 до 29 років, яка читає як друковані,  так і ел.- аудіокниги. Найбільш читаючими є мешканці міських громад з більшими доходами.
А наскільки ці показники різняться від показників у ваших громадах, колеги?

Друге дослідження,  про яке піде мова, присвячене використанню цифрових технологій.
Короткі факти:
♦ Існують помітні відмінності у використанні технологій між дорослими в США віком до 30 років і людьми від 65 років і старше. У то й же час, відповідно до дослідження, проведеного в 2021 році, прийняття ключових технологій людьми найстаршої вікової групи помітно зросло і розрив між найстаршим та наймолодшим поколіннями зменшився.
♦ Опитування показало, що 96% людей у віці від 18 до 29 років мають смартфон у порівнянні з 61% тих, кому 65 +.  Одначе цей розрив зменшився на 53 позиції у порівнянні з 2012 роком. 95% людей у віці від 30 до 49 років повідомили, що володіли смартфоном у 2021 році, і 83% з тих, кому від 50 до 64 років, сказали те саме.
Інша ситуація щодо володіння планшетними комп’ютерами.  У 2021 році планшети мали : 46% – віком  від 18 до 29 років;  53% – від 50 до 64 років; 44% – від 65 років і старше.
♦ Користуються такими соціальними мережами, як Facebook, Twitter або Instagram : віком  від 18 до 29 років  – 84% американців; від 30 до 49 років -81% ; віком 65+  – 45% . У порівнянні з 2010 роком присутність у соціальних мережах американців віком 65 + зросла приблизно в чотири рази.
♦ Користуються Інтернетом: 99% – у віці від 18 до 29 років; 98% – від 30 до 49 років; 96% – від 50 до 64 років; 75% – від 65 і старше. У 2000 році розрив між найстаршою та наймолодшою групами дорослих у користуванні Інтернетом становив 56 процентних пунктів, зараз це 24 проценти.
♦ Існують помітні відмінності між віковими групами при вимірюванні частоти користування Інтернетом. Близько 48% молоді у віці від 18 до 29 років зазначили, що вони «майже постійно» в Інтернеті, порівняно з 22% у віці від 50 до 64 років і 8% у віці від 65 років і старше.
♦ Серед сайтів і додатків, про які спеціально запитали в опитуванні, YouTube очолює список за часткою дорослих, які його використовують. З 2019 по 2021 р.р. процент американців, які коли-небудь використовували YouTube  отримав приріст: з 70% до 83% – серед віком від 50 до 64 років; кому від 65 років і старше, використання YouTube зросло з 38% до 49%.

Детальніше тут

P.S. В Україні також можна знайти дослідження (наприклад, це GlobalLogic  , опитування компанії Research & Branding Group  та ін.), що допоможуть проаналізувати кількість інтернет-користувачів, аудиторію соцмереж,  володільців смартфонів, планшетів і т.п. Але така інформація, імовірно, буде не дуже корисною для бібліотеки конкретної громади. Можливо, зібравши інформацію та проаналізувавши власні перешкоди  (наприклад, бідність, обмежений доступ до електроенергії або інтернету, відсутність смартфонів, навичок користування інтернетом тощо) допоможе розробити план дій щодо найбільш перспективних та оптимальних напрямків розвитку своєї бібліотеки ?

Наступне опитування, проведене  Pew Research Center з 25 січня по 25 лютого 2021р., стосувалось американців, які не користуються Інтернетом.
У цілому населення офлайн значно скоротилося з 2000 року.
Відмова від проведення  Інтернету пов’язана з низкою демографічних факторів, але тісно пов’язана з віком – літні американці продовжують залишатися групою, яка мало використовує Інтернет. 25% дорослих у віці 65 + повідомили, що ніколи не виходять в Інтернет.
Рівень освіти та доходів також є показниками ймовірності того, що людина буде в режимі офлайн. Близько 14% дорослих із середньою/неповною середньою освітами не користуються Інтернетом, але ця частка зменшується із зростанням рівня освіти. Дорослі, які живуть у домогосподарствах із доходами менше 30 000 доларів США на рік, набагато частіше повідомляють, що не користуються Інтернетом, ніж ті, чий річний дохід становить 75 000 доларів США або більше (14% проти 1%).
Зростанню показників, щодо використанню Інтернету сприяють поточні урядові та соціальні програми.

Детальніше тут

 І наостанок про довіру американців до своїх інституцій.

Довіра до американських інституцій є важливою для функціонування демократії в США. Проте сьогодні багато хто відчуває, що довіра падає. Як це впливає на суспільство?

Pew Pesearch Centre досліджує це питання в серії анімаційних відео з п’яти частин. Кожне коротке відео об’єднує ключові висновки Центру щодо довіри до ЗМІ, виборів, поліції, науковців та економіки.

Пропоную переглянути відео щодо довіри до ЗМІ . У ролику зазначається, що за останні 10-20 років індустрія новинних засобів масової інформації пережила багато змін, які вплинули на те, як виробляються та споживаються новини. Дослідники Katerina Eva і  Lee Rainie обговорюють вплив цих змін на те, як американці довіряють ЗМІ та оцінюють новини та інформацію, включаючи роль прихильності, дезінформації та репрезентації.

Ролик англійською мовою. Короткі меседжі: люди менше довіряють основним інституціям, зокрема ЗМІ; зростає споживання новин з Інтернету; 68 % американців зазначило про збільшення дезінформації, яка породжує плутанину і це є проблемою для суспільства; більшість американців не довіряє ЗМІ; довіряють окремим джерелам. На вибір джерел  впливає особистісна довіра до конкретних журналістів або новинних організацій.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Optionally add an image (JPEG only)