Відкритий діалог: ви нас запитували (блок 2)

Шановні колеги, ми продовжуємо публікувати відповіді на ваші запитання, що прозвучали 28 грудня 2020 року під час відкритого діалогу “Публічні бібліотеки: вплив адміністративно-територіальної реформи на прийняття управлінських рішень”.
Вашій увазі другий блок відповідей:

    6. Іванна : Сторожинецька ЦБС Сторожинецької міської ОТГ. Чи правомірне рішення сесії міської ради скорочувати штат центральної бібліотеки ЦБС (планується залишити штат у кількості 6 одиниць), якщо кількість сільських бібліотек становить 19.
Відповідь. Зміни в організації виробництва і праці, у тому числі  скорочення чисельності або штату працівників – одна з підстав для розірвання власником або уповноваженим ним органом трудового договору з працівником відповідно до пункту 1 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України.
Разом із тим п. 19 постанови пленуму Верховного Суду України від 06.11.1992 № 6 «Про практику розгляду судами трудових спорів» зазначено, що «розглядаючи трудові спори,  пов’язані зі  звільненням  за п.1   ст.40   КЗпП,  суди зобов’язані  з’ясувати,  чи  дійсно  у відповідача мали місце зміни в організації  виробництва  і  праці, зокрема,  ліквідація,  реорганізація  або  перепрофілювання підприємства,  установи,  організації,  скорочення чисельності або штату  працівників,  чи  додержано власником або уповноваженим ним органом норм законодавства,  що регулюють вивільнення  працівника, які є докази щодо змін в організації виробництва і праці,  про те, що працівник відмовився від переведення  на  іншу  роботу  або  що власник  або  уповноважений  ним орган не мав можливості перевести працівника з його згоди на іншу роботу на тому ж  підприємстві,  в установі,  організації, чи не користувався вивільнюваний працівник переважним правом на залишення на роботі та чи попереджувався  він за 2 місяці про наступне вивільнення.
У  випадках   зміни власника підприємства  (установи, організації)  чи його реорганізації (злиття з іншим підприємством, приєднання  до іншого підприємства, поділу підприємства, виділення з  нього одного або кількох нових підприємств, перетворення одного підприємства  в інше, наприклад, державного підприємства в орендне підприємство  або  підприємства  в  господарське  товариство)  дія трудового  договору  працівника  продовжується  (ч.3  ст.36 КЗпП). При реорганізації підприємства або  при  його  перепрофілюванні звільнення за п.1 ст.40 КЗпП може мати  місце,  якщо  це супроводжується скороченням чисельності або штату працівників, змінами у їх складі за посадами, спеціальністю, кваліфікацією, професіями. Працівник, який був   незаконно звільнений  до  реорганізації,  поновлюється  на  роботі  в  тому підприємстві,  де  збереглося його попереднє місце роботи».

      7. Могилів-Подільська центральна районна бібліотека : Могилів-Подільська центральна районна бібліотека Вінницької області з 11.02.2021р. припиняє свою діяльність розпорядженням заступника голови РДА. Новостворена громада нашу бібліотеку до складу мережі бібліотек громади не взяла. Чи правомірно це? Хто може нам допомогти вирішити дане питання, мотивуючи тим, що в них є дві публічні бібліотеки.

Відповідь. Ліквідація чи реорганізація комунальних закладів культури перебуває у компетенції відповідних органів місцевого самоврядування (ст. 143 Конституції України, ч. 1 ст. 17, п. 30 ч. 1 ст. 26, п. 20 ч. 1 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Виключення закладу із базової мережі закладів культури, а також ліквідація чи реорганізація бібліотек потребують погодження з МКІП (ч. 3 ст. 22 Закону України «Про культуру», ч. 3 ст. 15 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу»).
Відповідно до Закону 1009 (Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій») жодних звернень міських, сільських, селищних рад до районних рад щодо передачі їм у комунальну  об’єктів спільної комунальної власності не потрібно. Також відповідні ради не можуть відмовитися прийняти у комунальну власність територіальних громад такі об’єкти.

      8. Оксана Криськова : Чи можуть існувати на території однієї громади філії з головною бібліотекою та окремі сільські бібліотеки. Як правильно сформувати структуру бібліотек в громаді, на що треба перш за все звернути увагу і якими документами керуватися?

Відповідь. Економічно та організаційно не доцільно формувати головну бібліотеку з філіями та паралельно окремі самостійні бібліотеки.

Відповідно до п.п. 15, 16 Державних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 06.02.2019 № 72,  в адміністративному центрі кожної територіальної громади (у тому числі об’єднаної) повинна функціонувати, як мінімум, одна публічна бібліотека.  В інших населених пунктах публічна бібліотека відкривається на 500-800 осіб зони обслуговування за умови, що відстань між бібліотеками не більше ніж 3 кілометри.

    9. Леся : Жмеринська районна бібліотека : Доброго дня, у нас почали практикувати новостворені ОТГ не ліквідовувати бібліотеки, а ТИМЧАСОВО призупиняють діяльність бібліотек…працівники звільняються…

 Відповідь. Наведіть текст такого рішення органів місцевого самоврядування.
Також, важливо ознайомитись із вказаною підставою, відповідно до якої органи місцевого самоврядування звільняють працівників бібліотек.

     10. Галина: Що робити, якщо не встигли до кінця року змінити назву ЦБС?

Відповідь. Змінити у січні.

    11. Ірина : Питання для пані Катерини. Згідно Постанови Кабміну №72 щодо мінімальних соц.нормативів. в п.18 йдеться про те, що у розрахунок не беруться районні, обласні бібліотеки. Питання, чи центральні міські підпадають під цей пункт (тобто під час розрахунку не враховуються)?

Відповідь. Додаток до Державних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні (Постанова КМУ за № 72 від 6 лютого 2019 р.) визначає ОРГАНІЗАЦІЮ МЕРЕЖІ публічних бібліотек і стосується всіх міст та селищ міського типу.

  12. Жанна : після реорганізації ЦБС, чи може лишитись назва “Центральна міська бібліотека ОТГ” чи лише “Публічна бібліотека ОТГ”

Відповідь.  Відповідно до ст. 16 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»  найменування юридичної особи повинно містити інформацію про її організаційно-правову форму (крім державних органів, органів місцевого самоврядування, органів влади Автономної Республіки Крим, державних, комунальних організацій, закладів, установ, а також випадку, передбаченого абзацом другим цієї частини) та назву.
Назва юридичної особи може складатися з власної назви юридичної особи, а також містити інформацію про мету діяльності, вид, спосіб утворення, залежність юридичної особи та інші відомості згідно з вимогами до найменування окремих організаційно-правових форм юридичних осіб, установленими Цивільним, Господарським кодексами України та вказаним  Законом.
Також звертаємо увагу на те, термін «об’єднана територіальна громада» в актах законодавства замінено на «територіальна громада».
Таким чином, при написанні найменування Вашої бібліотеки вказується лише назва (без зазначення організаційно-правової форми: комунальний заклад; організаційно-правова форма вказується в установчих документах).

      13. Тетяна: Який максимальний термін, в який громада повинна взяти бібліотеки на свій баланс ? 

Відповідь.  Якщо бібліотека була власністю районної ради , то відповідно до ЗУ  «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій» (від 17.11.2020р., № 1009): районна рада новоутвореного району зобов’язана прийняти до спільної комунальної власності територіальних громад новоутвореного району усі ЦБС чи районні бібліотеки (у разі відсутності ЦБС) ліквідованих районів та до 01.07.2021 передати їх до комунальної власності відповідних територіальних громад . Але, оскільки частина видатків районних бюджетів та бюджетів сіл, селищ чи міст з нового року буде жорстко розмежована відповідно до приписів Закону України від 17.09.2020 р. № 907-ІХ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», частину об’єктів комунальної власності треба передати станом на 01.01.2021 р.

Далі буде…
 

 

КОМЕНТАРІ:

  1. Картки Домана

    З задоволенням відвідала ваш сайт.
    Знайшла багато цікавого, порівняла з роботою нашої системи, дещо взяла для впровадження в роботу з картками Домана.

    Так тримати, бажаю творчих успіхів і багато гарних, постійних користувачів. Директор ЦБС Ткаченко Н.Г.

    Reply
  2. Людмила

    Добрий день
    На вашому сайті знаходжу багато корисної інформації для організації роботи Дуже вам вдячна Звертаюся вже не вперше У мене запитання стосовно керівника гуртка при бібліотеці Чи може у штатному розкладі сільської бібліотеки окрім завідувача бути ще і посада керівника гуртка або любительського об’ єднання та яка має бути освіта ?
    Дякую

    Reply
    1. Лагута Людмила Post author

      Просимо уточнити інформацію щодо спрямування гуртка або любительського об’ єднання та кількість учасників гуртка.

      Reply
    2. Лагута Людмила Post author

      Відповідь.Ні, не може. Зазначена посада (керівник гуртка) не передбачена Наказом МКУ “Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки” від 18.10.2005 за № 745.

      Reply

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Optionally add an image (JPEG only)