Говоріть лише якщо вірите

Ви хочете, аби ваша бібліотека ефективно комунікувала з громадськістю? Тоді відповідайте на три запитання! І ваші зусилля не будуть марними. Передусім потрібно визначити, якою є цільова аудиторія. Далі: що хоче бібліотека, аби про неї дізнались? І на останок: які реальні дії ви хочете отримати від цільової аудиторії?

Найкращим зразком вдалого пошуку відповідей може слугувати досвід колег, які випробували ці питання на практиці. Отже, для прикладу наведемо основні цілі комунікаційного плану Muskego Public Library:

  • підвищити розпізнаваність бренду Публічної бібліотеки в громаді;
  • пропагувати цінності та послуги бібліотеки для громади;
  • обстоювати та створювати позитивні асоціації щодо публічної бібліотеки як установи;
  • вибудовувати позитивні стосунки з членами громади та організаціями.

Основна мета в комунікації — викликати довіру та змінити установку та поведінку цільової аудиторії.

З огляду на це цікавою видається думка автора книги «Почни з Чому» Саймона Сінека, який вважає, що «…є лише два способи впливати на поведінку людей: ви можете ними маніпулювати — або ж надихати». І тлумачення вислову «маніпулювати» не завжди має негативне значення! Навпаки — це дуже поширена та доволі дієва практика. Це пояснюється тим, що коли ви не маєте чіткого розуміння того, чому ваші клієнти є саме вашими клієнтами, то мусите вдаватися до маніпулювань, щоб досягнути того, що вам потрібно.

Якщо ж ми хочемо мотивувати людей, потрібно обрати інший шлях. Саймон Сінек запропонував використовувати природну модель, яку він назвав «Золотим Колом»:

  • зовнішнє коло — ЩО. Кожна установа/бібліотека знає, ЩО вона робить, може описати продукти чи послуги, які надає, або які функціональні обов’язки кожен виконує в системі;
  • внутрішнє коло — ЯК. Установа/бібліотека та фахівець/бібліотекар знають, ЯК вони роблять те, ЩО вони роблять;
  • центральне коло — ЧОМУ. Дуже мало людей або установ можуть чітко сформулювати, ЧОМУ вони роблять те, ЩО вони роблять. У чому полягає ваша мета, ідея або віра? ЧОМУ існує бібліотека? ЧОМУ відвідувач приходить до бібліотеки? І ЧОМУ хтось має цим перейматися?

Безумовно актуальність в інформаційну епоху та важливість цінностей бібліотеки може забезпечити правильне повідомлення для громади.

Як вважає Барбара Лізон, президент-елект (2019-2021) Міжнародної федерації бібліотечних асоціацій та установ (IFLA), Німеччина, «…комунікативний аспект бібліотеки має стати більш важливішим, ніж звичайна кількість виданої на абонемент літератури».

Отже знайомтесь — візитівка бібліотеки КЗ «Центр культури та дозвілля» Руськополянської ОТГ, що на Черкащині. Цільова аудиторія — молодь. Про ЩО? Про відкритий молодіжний простір і не лише.

Довідка: До платних послуг КЗ «Центр культури та дозвілля» Руськополянської сільської ради належать, зокрема, проведення інформаційно-масових заходів; виставкових, освітніх та інших культурно-мистецьких заходів (проєктів); виставок книг і творів образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва (рішення виконавчого комітету Руськополянської сільради). Вартість наданих послуг від 30 до 50 грн. за одну людину (тарифи).

Напевно Барбара Лізон має рацію, коли стверджує що «…бібліотека — це живий бізнес, це бізнес з державою та людьми. Імідж бібліотеки має змінитись, особливо з появою нових технологій».

Наступний досвід від публічної бібліотеки Пісківської ОТГ (Київcька обл.). Що пропонує бібліотека дітям та молоді, можна дізнатись із наступної відео презентації.

Із сюжетів відчутно, що мова йде про партнерство при створенні спільними зусиллями бібліотечного якісного відео продукту, про залучення молодого поколінням до його створення, про мотивацію до дії.

Здатність запалювати та надихати людей долучитись до чогось більшого, ніж вони самі, властива не лише знаним бібліотекам. Переконані, що публічна бібліотека об’єднаної територіальної громади здатна збудувати своєрідний «мегафон», через який може впливати на сприйняття бібліотечних цінностей.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Optionally add an image (JPEG only)