1. Наприкінці листопада в Одеській національній науковій бібліотеці відбулась урочиста презентація проекту «Старовинна гравюра – національне надбання України».
Проект Одеської національної наукової бібліотеки, спрямований на збереження та популяризацію культурної спадщини України, введення в науковий обіг документів образотворчого мистецтва, здобув перемогу в конкурсі культурно-мистецьких проектів, проведеному Українським культурним фондом у 2018 році.
У фондах однієї з найбільших, найстаріших (1830) публічних бібліотек України нині зберігається понад 200 тисяч артефактів. Серед них гідне місце належить колекції гравюр, до якої входять вітчизняні та західноєвропейські гравюри XVI-XIX ст., виконані в різних гравірувальних техніках, – різцевої гравюри, офорту, мецо-тинто, літографії.
Було не лише здійснено оцифрування понад 600 гравюр XVI-XIX ст. майстрів з Англії, Італії, Нідерландів, Німеччини, України, Франції, але й розроблено сучасний веб-ресурс, який віднині надаватиме вільний онлайновий доступ до оцифрованого надбання – вітчизняних та зарубіжних гравюр XVI-XIX ст., які зберігаються у фонді ОННБ.
Новизна та практичне значення запропонованого проекту полягає в подоланні обмеження доступу до історико-культурної спадщини українського народу шляхом створення загальнодоступного електронного інформаційного ресурсу, який у режимі 24/7 презентуватиме оцифровані копії зазначених об’єктів, доступ до яких на даний момент є обмеженим.
2. Реалізується грантовий проект Рівненської ОБД “Маловідомі архітектурні пам’ятки Рівного”.
Мета проекту: знайомити підростаюче покоління з цікавими і маловідомими сторінками історії міста.
Для популяризації було обрано: будівлю, в якій знаходиться бібліотека (має статус пам’ятки архітектури місцевого значення); Будинок вчених, в приміщенні якого діють Музей бурштину та Літературний музей Уласа Самчука (будинок — пам’ятка архітектури місцевого значення); Свято-Успенську церкву, що має статус пам’ятки сакральної архітектури ХVIII століття національного значення.
За словами Наталії Назарук, директора книгозбірні, учні художніх шкіл і всі охочі юні художники Рівного отримали можливість намалювати ці архітектурні споруди. Працівники дитячої книгозбірні оцифровують малюнки, і в подальшому вони стають основою для рекламної продукції та відеороликів. Проведення презентацій, реклама цифрових історій на місцевому телебаченні й у місцевих медіа допомагають привернути увагу громади до проблем збереження культурної спадщини міста та започаткувати аналогічні заходи не лише у Рівному, але й за його межами.
На сьогодні Художники-аніматори арт-студії «Step Art» вже створили унікальний мультфільм «Зупинись! Тут живе історія», де головними персонажами є маловідомі архітектурні пам’ятки міста. Картини учнів художньої школи, на яких зображені архітектурні пам’ятки, стали основою експозиції, яку можна переглянути в бібліотеці.
3. 21-го листопада відбулося відкриття першої у Нетішині бібілотеки-медіатеки (Хмельницька область).
Виграний грант від Українського культурного фонду (на суму 230234, 98) та підтримка Нетішинської міської ради (виділили додатково близько 117 тис. грн.) сприяли створенню сучасного освітнього середовища у загальноосвітній школі №1 міста.
Проект «Розвиток культурного та інтелектуального потенціалу усіх учасників освітнього процесу міста Нетішина шляхом створення сучасної бібліотеки-медіатеки» було реалізовано протягом двох місяців: здійснено ремонт приміщення бібліотеки, придбано сучасне обладнання та меблі, що дозволило перетворити бібліотечний простір на культурно-мистецьке середовище. До послуг учнів, вчителів, гостей робоча, дослідницька, ігрова та зона творчості.
Деталі про відкриття – в сюжеті Лотел-СКТБ.
У медіатеці вже відбувся перший воркшоп на тему: ,,Де кордони власних можливостей”.
Воркшоп – це така форма навчання, на якій модератор повинен говорити мінімально, а учасники повинні сформулювати свій запит на результат роботи і спільно знайти істину на певну тему.
Дев’ятикласникам була надана можливість відчути себе філософом і надати відповіді на три питання:
1. Хто встановлює кордони людських можливостей?
2. Хто(що)заважає реалізаціі можливостей?
3. Що дає енергію для реалізаціі можливостей?
Кожна з команд продемонструвала уміння мислити і давати відповіді на не зовсім прості питання.
Залишається побажати лише цікавих, неординарних заходів у новому культурно-мистецькому середовищі!
Далі буде …