Відкритий діалог

Одним із  дієвих напрямків організації  ефективної роботи в публічних бібліотеках, що розглядався під час роботи минулорічної Всеукраїнської школи методиста, було визначено  напрацювання практичних навичок налагодження бібліотеками партнерських зв’язків із стейкхолдерами. Як відомо, кожна бібліотека має своє коло стейкхолдерів  та власний досвід співпраці з ними – визначення шляхів комунікації та зв’язків з представниками влади, партнерами, спонсорами та професійним середовищем.

Пропоную ознайомитись з цікавими та креативними ідеями, напрацьованими бібліотечною спільнотою під час проведення мозкового штурму:

Бібліотека + ЗМІ :

  • Створення бази контактів (журналістів, блогерів). Підтримання постійної комунікації;
  • Підготовка і розсилка інформаційних матеріалів чи повідомлень (прес-анонси, прес-релізи, інформаційні повідомлення за результатами подій). Не надавати неправдиву інформацію — ні за яких обставин, ніколи! ;
  • Інформування через соцмережі, чат-боти;
  • Привітання з днем народження + організація спецзаходу до дня народження;
  • Організація професійного свята в бібліотеці;
  • Спільна діяльність (наприклад, спільний проєкт на отримання гранту від Українського культурного фонду, запрошення до медіасупроводу подій, акцій, проєктів або сумісні програми на радіо/теле – ютубканалі тощо);
  • Цикл авторський екскурсій;
  • Прес-конференції в бібліотеці;
  • Співпраця із студентами журфаків, можливість проходження практики на базі бібліотеки;
  • Освітні програми для журналістів (у т.ч. онлайн);
  • Спеціальні івенти;
  • Заходи-подяки за співпрацю (наприклад, наприкінці року з келихом шампанського);
  • Представництво журналістів, блогерів в Опікунській раді бібліотеки  (за наявності);

преференції для представників ЗМІ:

  • Організація зустрічей зі спеціальними гостями (громадськими діячами, полі­тиками, волонтерами, письменниками і т. п.);
  • Впровадження програми лояльності (наприклад, надання картки лояльності – що передбачає, приміром, першочергове отримання новинок, бестселерів; продовження термінів користування документами тощо) ;
  • Проведення новорічного бібліотечного дійства для дітей журналістів.

БІБЛІОТЕКА + ВЛАДА:

Інформування:

  • Розсилка анонсів, прес-релізів щодо діяльності бібліотек на офіційному сайті влади;
  • Роздатковий матеріал (афіши, флайєри, буклети, листівки, проспекти, брошури тощо)

Виявлення думок та інтересів. Обмін думками:

  • Опитування, анкетування, особисте спілкування;
  • Скринька в приміщенні бібліотеки для звернень громадян;
  • Особистий прийом громадян представниками влади в бібліотеці;
  • Скайп-спілкування в бібліотеці з представниками органів місцевого самоврядування;
  • Громадські слухання

Участь у заходах, що проводять зацікавлені сторони:

  • Наради;
  • Звіт про свої здобутки перед владою та громадою;
  • Тематичні форуми;
  • День села

Спільна діяльність:

  • Проєкти;
  • Акції (у т.ч. мережеві);
  • Конкурси.

Наступного разу мова піде про комунікацію в колективі, з волонтерами і ГО.

Впевнена, що жодна публічна бібліотека не буде заперечувати взаємовплив між бібліотекою, владою і ЗМІ . Рівень впливу може різниться (високий, низький, нульовий), але як відомо «вода камінь точить». Наші бажання, ідеї, можливості, підкріплені послідовними та реальними діями, врешті-решт, мають властивість достукатись до будь кого, головне не зупинятись.

Довідка:

Стейкхолдери  (від англ. stakeholders – зацікавлені сторони) – це будь-які індивідууми, групи чи організації, які можуть впливати на діяльність організації або, навпаки, здатні відчувати на собі вплив від діяльності організації, виробленої нею продукції чи надаваних нею послуг і пов’язаних з цим дій.

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Optionally add an image (JPEG only)