Всесвітньовідомий видатний менеджер Пітер Друкер зазначав, що: «Найкращий спосіб передбачити майбутнє — це створити його».
Одним із інструментів створення майбутнього бібліотеки може стати стратегічний план її розвитку.
Проаналізувавши реальний стан речей і даючи відповіді на питання: «де ми зараз знаходимось?», «які ресурси маємо?», «куди ми хочемо йти», «для кого направлені наші зусилля», «як будемо реалізовувати задумане?» і т.п. бібліотека робить перший крок до майбутнього.
Надзвичайно важливим для постійного руху вперед є те, що методисти не лише розуміються у стратегічному плануванні, але й діляться знаннями, навичками, досвідом із колегами з ОТГ.
Так, згідно планового графіку виїздів, затвердженого управлінням культури Житомирської облдержадміністрації, фахівці науково-методичного відділу ЖОУНБ ім. О. Ольжича Галина Козаченко та Олена Люблянська провели виїзний тренінг «Стратегічне планування в бібліотеках» для бібліотечних працівників Олевської ОТГ.
Розвиток бібліотек передбачає заплановану, цілеспрямовану діяльність, направлену на якісні зміни бібліотечних послуг і ресурсів, що, в свою чергу, впливає на розширення можливостей доступу користувачів до інформації. Саме цим і був обумовлений вибір тематики тренінгу. Його мета — допомогти учасницям освоїтись (чи ознайомитись) з поняттями, термінами, завданнями, етапами стратегічного планування. Іншими словами, засвоїти базові знання в галузі стратегічного планування, спробувати свої сили в написанні макету стратегічного плану та в подальшому застосувати отримані знання та навички під час планування своєї діяльності на майбутнє. Учасниками тренінгу стали як працівники центральної Олевської бібліотеки, так їхні колеги з сільських бібліотек.
На черзі співпраця з колегами Попільнянської ОТГ, Малинської ЦРБ …
P.S. У цьому сенсі звертаю увагу небайдужих колег на книги та підручники «соціального еколога», американського вченого, письменника — Пітера Друкера. Його книги, підручники та популярні статті досліджують те, як люди організовують діяльність у бізнесі, державних установах та некомерційних організаціях. В його працях передбачено багато великих зрушень, досягнень кінця ХХ сторіччя, у т.ч. таких, як децентралізація, злет Японії до вагомої світової економічної сили, беззаперечна важливість маркетингу та поява інформаційного суспільства з його необхідністю вчитись протягом всього життя. Ще В 1959 році Друкер ввів термін «інформаційний робітник» (knowledge worker) та пізніше в своєму житті вважав інформаційну продуктивність роботи наступною межею менеджменту.
Детальніше ТУТ